• 2020.09.06
    星期日

【疫境時刻】父腦退化母中風 女兒疫下難捱 日間中心安老院關閉 要獨力撐到「疫境」過去

[2020.09.06] 發表
82歲腦退化患者郭叔(左)每日都期盼中風妻子打電話回來;訪問當天他向記者展示妻子照片,笑得合不攏嘴。疫情下百上加斤,女兒(右)稱為照顧兩老,「點都要頂住」。(楊柏賢攝)

【明報專訊】郭叔揭茯袺砥A指蚖P女兒摘荔枝的合照,他中氣十足地說:「今年冇去,舊年。」女兒則用哄小孩的語氣糾正:「唔係,上兩個月去。」「唔係上兩個月嘛,今年咩?」82歲腦退化患者郭叔帶點疑惑看虓茪龤A疫情下他無法到日間中心訓練,亦不能到院舍探望中風妻子,女兒肩負起照顧兩老重責,「社工成日都好驚我諗唔開,我話我點都會頂住,我走鬫挭u阿媽點呀,唯有希望老竇快曭藂鴗中腄v。

明報記者 黃詩雅

郭叔10年前確診腦退化症,經社工協助申請,一年後郭叔每周一至五可到長者日間護理中心訓練,妻子每日接他回家,45歲的郭小姐則負責周末帶父親外出。可惜好景不常,郭叔妻子去年10月中風入院,心臟曾停頓,需靠吊奶維持生命。

外人不諒解責照顧不力 難掩激動情緒

父親失去唯一的照顧者,而爆發疫症後院舍關閉,連探望也不能,同時失去重要精神支柱。從事製衣的郭小姐只好擔起照顧兩老的重任,郭叔曾三度喝醉跌倒入院,其中一次更失禁導致低溫症,「白車齯H鬧我,點可以由得你老竇鰫衎覂u到咁耐,攤到佢低溫症,我話我自己都頂唔順,阿媽入鷘撠|,個老竇又咁,我又要返工,你想我點?我冇辦法照顧到佢」,她憶述時仍難掩激動情緒。

一場疫情令郭叔一家雪上加霜,「突然間又多一個咁齔腄A原本已經唔好翵ヾA突然間更加唔好」。疫情下中心僅作有限度開放,非獨居長者需由照顧者自行照顧,惟當時已聘請的家傭未到港,郭小姐向中心求情,負責人其後批准郭叔逢周一、三及五回中心,「因為佢又驚自己瀨尿,就會荓羉怷鬗J面,再荓灟捫ョA又茈颻溥飽A所以佢體溫比一般老人家高,中心姑娘話(體溫)高彏{,唔畀入,就要人接走,試過好多次係咁,佢就發脾氣話:『我唔去呀,次次去到門口唔入得!』」郭叔亦因氣管敏感容易咳嗽,「即使帶埋份深喉化驗報告都唔畀佢返」,現時郭叔僅每周一可回中心訓練。

訓練減少,加上為避疫少外出,郭叔病情明顯轉差,「我爸有時會唔記得點用八達通,去慣黻茬鶿~手間,亦會唔記得位置,出街要成日提佢去廁所,就算佢話唔去冇急,行多兩步就話搵廁所」。但她慶幸父親不抗拒戴口罩,郭叔在家受訪中途,突然嚷茩n戴口罩,父女倆立時戴上口罩,「齯f罩佢洗完掛鷁 ̄銧翩A嚇到齯H死,同姐姐(家傭)講阿公}涼記住撈返個口罩丟鼳\,抆鰼躞楚A冇抆繩佢都照樣擸返曬返乾」。

父常失禁 下班忙清理家居

「有時我都好驚姐姐頂唔順佢,好驚姐姐走。」郭小姐說,有次下班回來又見到父親失禁,他卻指摘家傭霸佔洗手間洗澡,「我放工返薑w經好辛苦,點解你企鰜袓u尿,我鰜蚸鴞a你又周圍踩。有條毛巾掛鰜蛂A我就『fit』(打)佢,鶪U我真係好嬲,我話你點可以咁樣鬧人謘v,兩父女吵得面紅耳赤,「佢話你打我,我報警拉鬻A,我話拉呀拉呀,拉鬻硭N人照顧你謚捸A佢就拎鰼讕穈芺艦X去對面鄰居拍門,其實鄰居知我爸爸咩事」,最後郭小姐要認錯才能化解干戈。

言談之間,郭叔不時嘟嚷「呢個衰女謘v,郭小姐苦笑道,「佢恰我謘A因為我唔會頂撞佢,一頂撞佢就會發癲,我就(遷)就佢」,四兄弟姊妹中,郭小姐排行最小,亦只有她與父母同住,兄姊間中會致電問候,但郭叔轉頭便忘記了。

社工曾建議她將郭叔送入院舍,她卻一口拒絕,「我媽臨昏迷前叫我一定要睇住老竇,我點辛苦都唔想送佢入去,我同社工講真係好辛苦,社工成日都好驚我諗唔開,我話我點都會頂住,我走鬫挭u阿媽點呀,唯有希望老竇快曭藂鴗中腄v。

(疫情第三波)

更多港聞
鄭若驊網誌談三權不提制衡 稱相輔相成旨在護國統一 張達明質疑淡化制權
【明報專訊】教育局長楊潤雄上月31日稱香港沒有「三權分立」,與特首林鄭月娥均指三權是各司其職、互相制衡和配合,再度引起爭議。事隔6日,律政司... 詳情
97港府新聞資料套:政制按三權分立原則
【明報專訊】港府官員一再重申本港過去及現在均沒有「三權分立」。不過,根據1997年港府向出席回歸典禮的全球記者發出的新聞資料套,資料列明「香... 詳情
入境處前副處長任國安委副秘 政府不確認:工作信息不公開
【明報專訊】因應《港區國安法》實施,香港特區於7月3日成立維護國家安全委員會(國安委),行政長官辦公室主任陳國基獲委任為秘書長。消息稱,陳國... 詳情
張炳良再談武器化:國安法只可應對國安
【明報專訊】運輸及房屋局前局長張炳良早前呼籲政府慎防《港區國安法》「武器化」,特首林鄭月娥不點名稱對此說法「很驚訝」,反駁國安法是「儆惡懲奸... 詳情
被逐租客禁錮前業主 涉7罪被捕
【明報專訊】因欠租被業主下令於上月搬走的男租客,前日重返八鄉竹坑村貨櫃屋舊居襲擊及禁錮業主,並擎「槍」指嚇村民。警方接報到場時男子已逃去,探... 詳情

明報網站 · 版權所有 · 不得轉載
Copyright © 2019 mingpaocanada.com All rights reserved.
Ming Pao Daily News A wholly owned subsidiary of Ming Pao Enterprise Corporation Ltd.
Vancouver Chinese Newspaper

5368 Parkwood Place, Richmond B.C. V6V 2N1 | Tel.: (604) 231-8998 | Fax: (604) 231-9881/9884 | Advertising Hotline Tel.: (604) 231-8992